CORONAVİRÜSE KARŞI 7 BESLENME KURALI

CORONAVİRÜSE KARŞI 7 BESLENME KURALI

Muğla Gastronomi Aşçılar Derneği ÜyesiDiyetisyen Nihal UzunCORONAVİRÜSE KARŞI 7 BESLENME KURALIÖncelikle hiçbir gıdanın sizi virüsten korumayacağını unutmayın. Bağışıklık sisteminin güçlü oluşu daha çok hastalığın seyrini etkiler. Doğru beslenme ile daha güçlü olabildiğini bildiğimiz bağışıklık sistemi, korona virüse yakalanan bireylerin semptomları daha hafif geçirmesini ve böylece süreci daha az hasar ile atlatmalarını sağlar....

A+A-

Muğla Gastronomi Aşçılar Derneği Üyesi

Diyetisyen Nihal Uzun

CORONAVİRÜSE KARŞI 7 BESLENME KURALI

Öncelikle hiçbir gıdanın sizi virüsten korumayacağını unutmayın. Bağışıklık sisteminin güçlü oluşu daha çok hastalığın seyrini etkiler. Doğru beslenme ile daha güçlü olabildiğini bildiğimiz bağışıklık sistemi, korona virüse yakalanan bireylerin semptomları daha hafif geçirmesini ve böylece süreci daha az hasar ile atlatmalarını sağlar. İşte virüs ile mücadelede 7 önemli ipucu…

Not

Bağışıklık sistemi genetik kökenden, çevresel etmenlerden, beslenme şeklinden, fiziksel aktiviteden ve daha birçok unsurdan etkilenir. Yeterli ve dengeli beslenme bağışıklığın temel ayaklarından biridir.

1. İdeal Ağırlığını Koru!

Bilimsel çalışmalar bireyin ideal kilosunun çok üzerinde olmanın da çok altında olmanın da bağışıklık sistemi üzerinde olumsuz etkileri olduğunu göstermektedir. Özellikle obezite, vücutta olumsuz metabolik ve endokrin koşullar oluşturduğunda bağışıklık sistemi inflamasyona yönelir. Bu nedenle fazla kilolarınızdan kurtulmalı eğer düşük kilodaysanız ideal ağırlığınıza ulaşmanız virüs ile mücadelede önemlidir.

2. D Vitamininizi Kontrol Edin Bağışıklık sisteminin birçok kolunda önemli işlevi olan D vitamini, korona virüs karşısında da oldukça etkin bulunmuştur. Kovid 19 kaynaklı solunum sıkıntısı ile hastaneye başvuran kişilerin çoğunluğunda düşük D vitamini seviyeleri saptanmıştır. En önemli kaynakları; güneş, süt ürünleri, yumurta, karaciğerdir. D vitamininin besin kaynakları oldukça sınırlı olduğundan güneşten de yeterince yararlanamıyorsanız takviye kullanımı için uzmanınıza hemen danışmalısınız.

3. İşlenmiş Gıdaları Uzaklaştırın

İşlenmiş gıdalar doğal gıdalardan çok daha fazla kimyasal ajan içerir. Bu kimyasallar raf ömrünü uzatmak, tat duyusuna daha çok hitap etmek gibi sebeplerle eklenmiş olabilse de sürekli tüketimde vücutta inflamasyon oluşumuna sebep olur. Bağışıklığı güçlendirmek için daha az işlenmiş ve paketli ürün tüketimi çok önemlidir.

4. Şekeri Azaltın

Yapılan çalışmalar şeker ve şeker içeren gıda ürünlerinin tüketiminin vücudun hormonal dengesini bozarak, hücresel stresi artırarak ve kilo artışına da yol açarak birçok kronik hastalığın sebebi olabileceğini bildirmektedir. Bağışıklık sisteminin de aktivitesine önemli zararlar verir. Günlük şeker alımınızın aldığınız kalorinin en fazla %5’ini sağlaması gerekmektedir.

5. Yeterli Miktarda Su İçin

Günlük yeterli miktarda su içiyor olmanız, böbrek sağlığının korunmasına, tansiyonun dengelenmesine, kalp ve damar yapısının korunmasına ve daha birçok organ ve dokunun fonksiyonunu yerine getirmesini sağlar. Bağışıklık sistemi için de su tüketimi çok önemlidir. Yetişkin bir birey günde ortalama 8-10 bardak su içiyor olmalıdır.

6. Sebze Meyve Temelli Beslen

Hem içerdikleri vitamin mineraller hem de lif bakımından birçok besinden daha zengin olan sebze-meyveler aynı zamanda önemli bir bağışıklık destekleyicidir. Günde 5 porsiyon sebze ve meyvenin, 2 porsiyon meyve, 3 porsiyon sebze olacak şekilde, beslenmeye eklenmesi hastalıklara yakalanma riskini azaltır, tedavi sürecini kolaylaştırır. Meyve ve sebzeleri mevsiminde taze olarak tüketmeniz çok daha verimli olacaktır.

7. Baharatları İlaç Kadar Önemseyin

Tarih boyunca mutfaklarımızda lezzet kazandırıcı olarak eksik olmayan baharatlar bağışıklığı güçlendirmede de çok önemlidir. Özellikle; zencefil, zerdeçal, karabiber, karanfil, çörek otu ve tarçın bağışıklık güçlendiren baharatların başında gelir.

İpucu : Zerdeçal ve karabiber birlikte tüketildiğinde çok daha etkilidir.

EKSTRA : BAĞIŞIKLIK ÇAYI TARİFİ

Malzemeler;

5 bardak içme suyu

1 limonun suyu ve rendelenmiş kabuğu

İnce ince dilimlenmiş 5-6 cm taze zencefil

İnce ince dilimlenmiş veya rendelenmiş 5-6 cm zerdeçal kökü

1 tutam karabiber

Tercihe göre bal

Malzemeleri suyun içerisine ekleyin ve 5-7 dakika kadar pişirin. Uzun süre kaynatmayın. Ocaktan aldığınız çayınızı süzün ve biraz soğuduktan sonra balınızı ekleyin. Afiyet olsun.

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.