FTSO OTOPARK SORUNUN ÇÖZÜMÜNÜ ARIYOR

FTSO OTOPARK SORUNUN ÇÖZÜMÜNÜ ARIYOR

Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası’nın (FTSO) sekretaryasını yürüttüğü Fethiye-Seydikemer Meslek Kuruluşları Güç Birliği Platformu, Fethiye’de trafik ve otopark sorunun çözümüne ilişkin alınabilecek tedbir ve önlemlerin görüşülmesi gündemiyle toplandı.

A+A-

Fethiye ve Seydikemer Meslek Kuruluşları Güç Birliği Platformu, FTSO Meğri Salonu’nda 4 Ağustos 2022 tarihinde, Şehir Plancıları Odası Fethiye Şubesi Temsilcisi Birol Keski başkanlığında toplandı. Toplantıda özellikle turizm sezonunda tatilcilere ve vatandaşlara büyük zorluk yaratan ayrıca işletmelerin müşteri ve tedarik yollarını kapatan Fethiye ilçe merkezi ve Ölüdeniz’de yaşanan trafik ve otopark sorunu kapsamlı şekilde ele alındı. Jandarma ve polis ekiplerinin sorunun çözümüne ilişkin önerilerinin de alındığı toplantıda platformun dönem başkanı Birol Keski, 2018 yılında Fethiye-Seydikemer Meslek Kuruluşları Güç Birliği Platformu tarafından Fethiye’deki trafik ve otopark sorunun çözümüne ilişkin hazırlanan raporun detaylarını katılımcılarla paylaştı. Raporda ilçe merkezi ve sahil kesimindeki araç yoğunluğunun hafifletilmesi için bir plan ortaya konulduğunu belirten Birol Keski, bazı maddelerinin gerçekleştiğini ancak birçoğunun hala hayata geçirilmediğinin altını çizdi. Keski, toplantıda trafik güvenliğini sağlayan jandarma ve polis ekiplerinden gelen önerilerin 2018 yılında hazırlanan raporda aynen yer aldığını vurguladı. Fethiye şehir merkezinin yol kenarına park ve Salı Pazarı Meydanı ile birlikte toplam 1900 araçlık otopark kapasitesine sahip olduğunu vurgulayan Keski bu kapasitenin arttırılması yada merkeze daha az aracın sokulması şeklindeki ayrı seçenekler arasında karar verilmesi gerektiğinin altını çizdi. 

Rapora ilişkin detayların paylaşılmasının ardından katılımcıların görüş ve önerileri alındı. Fethiye Belediye Başkan Yardımcısı Oğuz Bolelli, Salı Pazarı Meydanı’na katlı otopark yapılması projesinin gündemlerinde olduğunu belirterek, projenin hayata geçmesiyle şehir merkezinde otopark sorununa rahatlama gelebileceğini kaydetti.

Görüş ve önerilerini açıklayan TÜRSAB BTK Başkanı Özgen Uysal, “Muğla makasına ışıksız kontrollü dönerli kavşak yapılması gerektiğini düşünüyoruz. Petek Sitesi yanına ışıksız kontrollü dönerli kavşak yapılırsa, Ölüdeniz’den gelen araçların akışı hızlanır. Baha Şıkman Caddesi’nde kaldırım genişlikleri çok fazla, sıcak hava nedeniyle insanların o bölgede yürümesi için bir cazibe yok. 1,5 metre bile her iki taraftan kısaltılsa, araç trafiğini rahatlatabilir. Ölüdeniz bölgesine ulaşımı hızlandırmamız gerekiyor.” dedi.

“TOPLU TAŞIMA SAYILARI DÜŞÜYOR”

Fethiye Şehiriçi Özel Toplu Taşıma Kooperatifi Başkanı Ayhan Yiğit ise “Toplu taşıma gitgide azalıyor. Özellikle pandemiden sonra toplu taşımadan kaçış var. 2019’da 572 bin olan rakam 2022’de 340 bine düştü. Yıllara bölünce aylık 8 bin yolcu düşüşü olmuş. Yerel insanlar zaten kendi araçlarıyla hareket ediyor. Tatilcilerin de kendi araçlarıyla geldiği düşünüldüğünde trafik kaçınılmaz oluyor.” diye konuştu.

Harita Mühendisleri Odası Fethiye Temsilciliği’nden Birol Güner de trafik yoğunluğunun sebep olan gerekçeler hakkında bilgi vererek, “Problemleri, problemlerin içinden bakarak çözemeyiz. Belediye, kaymakamlık gibi kamu kurumları hep şehrin içinde kalmış vaziyette. Bu şekilde oldukça hepimiz şehir merkezine ineceğiz.  Gelişmiş ülkelerde şehiriçi planlama bu şekilde değil. Kamu kurumları da tüm inisiyatiflerini kullanmalı, örneğin teleferiğe ruhsat verirken yolun düzenlenmesini ve ayrılmasını mecbur koşmalılar. O yolun düzenlenmesi için illa ölümcül kaza olması gerekmemeli. Ulaşım kanalları da çeşitlendirilmeli, örneğin denizin olduğu yerlerde deniz taşımacılığından mutlaka yararlanılmalı. Şehirde zaten kısıtlı bir park yeri var, şöyle bir baktığımızda Fethiye merkezdeki park yerlerinin çoğunu esnafların kapattığını görebiliyoruz. Aynı durum Ölüdeniz için de geçerli. Çözüm önerisi getirmek gerekirse; şehir içinde arazisi olan insanlarımız bu alanları park alanı, otopark olarak değerlendirmek isteyebilir. Bunun önü açılmalı. Belki bir bilgilendirme toplantısı, basın açıklaması yapılmalı. Bu alanlarda teşvik edilebilir yer sahipleri ve işletmeler. Zaten otopark yapmak daha kolay. Modüler sistem olacağı için kat sınırı problemine de takılmaz. ‘Geçici açık otopark’ başvurusunda bulunabilirler.” dedi.

Trafik ışıklarının bazı bölgelerde akıcı olan trafiği yavaşlatıp yoğunluğa neden olduğunu belirten Fethiye Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı Şaban Taşar ise, “Sinyalizasyondan ziyade akan trafiği durdurmamak adına bir düzen düşünülmesi gerekiyor. Bazı yolların trafiğe kapatılması ve tek yön trafik olması, esnafların hoşuna gitmeyebiliyor. Hem trafik akışını sağlamak hem de esnafı mutlu etmek mümkün değil maalesef. Bazı alanlarda tercih yapılması gerekebilir.” diye konuştu.

BAŞKAN ÇIRALI, “YENİ BİR ÇÖZÜM MODELİ ORTAYA KOYMAK ZORUNLULUK HALİNE GELDİ”

Toplantıda dile getirilen tüm önerileri kayıt altına aldıklarını vurgulayan FTSO Yönetim Kurulu Başkanı Osman Çıralı, turizm sezonunda vatandaşları ve tatilcileri zor durumunda bırakan, işletmelerin müşteri ve tedarik yollarını kapatan trafik sorununa çözüm bulmak için uzun süredir çalıştıklarını söyledi. Kalıcı çözüm getirmek için yeni bir model ortaya koymanın şart olduğunu aktaran Başkan Çıralı, trafiğe kapatılan alanlarda tatilciler için tehlike yaratan motosikletlere yönelik denetimlerin de arttırılması gerektiğinin altını çizdi. Şehir merkezinde yaya trafiğinin işler haline getirilmesinin işletmeler açısında da faydalı olacağına inandığını belirten Başkan Çıralı, köklü çözümlerle Fethiye’yi park alanları ve şehir içi trafiğiyle daha yaşanılır bir yer haline getirmeyi istediklerini kaydetti.

Bu haber toplam 364 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.