MSKÜ araştırmacıları dergiye kapak oldu

MSKÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Enerji Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hülya Kara Subaşat ve YÖK 100/2000 Doktora Bursiyeri Fatma Kuru Alpaslan, Moleküler Nano-Malzeme Araştırma Laboratuvarında, bilim dünyasına katkı sağlayacak önemli bir çalışma gerçekleştirdi.Araştırmacılar, laboratuvarlarda üzerine çalıştıkları “Eu@PMMA and Sm@PMMA nanofibers prepared by electrospinning: structure, morphology, luminescence and magnetic properties” başlıklı...

A+A-

Araştırmacılar, laboratuvarlarda üzerine çalıştıkları “Eu@PMMA and Sm@PMMA nanofibers prepared by electrospinning: structure, morphology, luminescence and magnetic properties” başlıklı projeleri ile uluslararası bilim dünyasının da dikkatini çekti.

Yoğun çalışmalar sonucu ortaya çıkardıkları bulgular ile kimya alanında faaliyet gösteren Birleşik Krallık merkezli Royal Society of Chemistry’nin, alanında en fazla itibar edilen dergisi olan CrystEngComm’un kapağında yer aldı. Çalışmada elektrospinning cihazı ile farklı katkı oranlarında bir seri Eu@PMMA ve Sm@PMMA nanofiberleri hazırlandı. Hazırlanan kompozit nanofiberlerin, foto-kararlılığının ve termal kararlılığının büyük ölçüde iyileştirildiğini ve nanofiberlerde turuncudan beyaz ışığa doğru değişen lüminesans ile renk ayarlanabilirliğinin sağlanıldığı gösterildi.

Bu haber toplam 293 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.