Yaklaşık 1 milyon 100 bin nüfusa sahip Muğla’da motosiklet sahipliği oranı, her dört kişiden birine bir motosiklet düşecek seviyeye ulaşarak Türkiye ortalamasının oldukça üzerine çıktı. Bu tablo, hem kentleşme yapısı hem de ekonomik tercihler açısından bölgedeki ulaşım alışkanlıklarının farklılaştığını ortaya koydu.
ARAÇ SAYISI 735 BİNİ AŞTI, MOTOSİKLET İLK SIRADA
TÜİK’in verilerine göre Muğla’daki motorlu kara taşıtlarının dağılımı şöyle:
Taşıt Türü Araç Sayısı
Motosiklet 295.929
Otomobil 271.320
Kamyonet 95.832
Traktör 42.590
Kamyon 12.578
Minibüs 10.771
Otobüs 4.210
Özel Amaçlı Taşıt 2.477
Veriler, motosikletin otomobili geride bıraktığını ve il genelinde en fazla kullanılan taşıma aracı haline geldiğini gösteriyor.
ALTYAPI VE TRAFİK GÜVENLİĞİ GÖZDEN GEÇİRİLMELİ
Ulaşım uzmanlarına göre Muğla’daki motosiklet yoğunluğu; kırsal yerleşimlerin fazlalığı, yaz aylarında artan geçici nüfus, ekonomik ulaşım ihtiyacı ve dar yollar gibi birçok nedene dayanıyor. Ancak bu artışın trafik güvenliği açısından yeni riskler doğurduğuna da dikkat çekiliyor.
Muğla’da son yıllarda motosiklet kazalarında artış yaşandığını belirten uzmanlar, belediyeler ve emniyet birimlerinin motosikletlilere yönelik altyapı, denetim ve eğitim çalışmalarını artırması gerektiğini vurguluyor.
MOTORLU ARAÇ YOĞUNLUĞU TÜRKİYE ORTALAMASININ ÜZERİNDE
TÜİK verilerine göre, Muğla motorlu taşıt sahipliği bakımından Türkiye genelinde üst sıralarda yer alıyor. Özellikle Bodrum, Fethiye, Marmaris ve Milas gibi turistik ilçelerde sezonluk artan araç trafiği, mevcut yol kapasitesini zorlarken, kalıcı çözümler konusunda yerel yönetimlere büyük görev düşüyor.
Kaynak: Türkiye İstatistik Kurumu – Motorlu Kara Taşıtları İstatistikleri