Öğrencilerden eğitim sistemi değerlendirmesi

Öğrencilerden eğitim sistemi değerlendirmesi

Mart ayında başlayan ve dönem sonuna kadar devam eden uzaktan eğitim modeli, yeni dönemde kontrollü bir şekilde yüz yüze yapılmaya başlandı. Ancak Coronavirus vakalarının yeni normalleşme döneminde tekrar artmasıyla birlikte yeniden uzaktan eğitim sistemine geçilmesi kararlaştırıldı.Coronavirus salgını eğitim alanını olumsuz etkiledi. Pandemi sürecini ve uzaktan eğitim sistemini değerlendiren Muğlalı gençler bu süreçte maddi durumu kötü olan...

A+A-

Mart ayında başlayan ve dönem sonuna kadar devam eden uzaktan eğitim modeli, yeni dönemde kontrollü bir şekilde yüz yüze yapılmaya başlandı. Ancak Coronavirus vakalarının yeni normalleşme döneminde tekrar artmasıyla birlikte yeniden uzaktan eğitim sistemine geçilmesi kararlaştırıldı.

Coronavirus salgını eğitim alanını olumsuz etkiledi. Pandemi sürecini ve uzaktan eğitim sistemini değerlendiren Muğlalı gençler bu süreçte maddi durumu kötü olan ailelerin olumsuz yönde etkilendiğini belirterek, uzaktan eğitim sistemi sürecinde bilgilerin akılda kalmadığını ve anlatılan konuları anlamadıklarını dile getirdiler.

Öte yandan uzaktan eğitim sistemi sürecinde öğretmenlerin öğrencilere yönelik olumsuz yaklaşımlarının değişmesi gerektiğine dikkat çekildi.

“MADDİ DURUMU KÖTÜ OLAN AİLELER OLUMSUZ ETKİLENİYOR”

Uzaktan eğitim sürecinde anlayamadığı bir konu hakkında öğretmene soru sorma şansının olmadığını dile getiren Ali Mığrık, “Uzaktan eğitim yüz yüze eğitim kadar verimli olmuyor. Belli başlı problemleri var. Başta bağlantı sorunlarıyla uğraşıyoruz. Derse bağlanamayan öğretmenler, öğrenciler oluyor. Bağlanabilsek bile kafamıza takılan sorular, anlamadığımız konular oluyor ve bunları halletmek bize düşüyor” dedi. Öte yandan maddi durumu kötü olan ailelerinde bu süreçten olumsuz yönden etkilendiğini belirten Mığrık, “O ailelerin çocukları tamamen eğitimden mahrum bir haldeler. Gerek cep telefonu olsun, gerek İnternet ya da bilgisayar. Bunlara ulaşmak oldukça güç ve bunlara ulaşamayan çocuklar eğitim alamıyorlar” diye konuştu.

“HİÇBİR BİLGİ AKILDA KALMIYOR”

Uzaktan eğitim sürecinde hiçbir bilginin akıllarında kalmadığını, anlatılan hiçbir şeyi anlamadıklarının altını çizen Özlem Şipal, “Milli Eğitim Bakanı’nın kapsamlı düşünebildiğini sanmıyorum” dedi.

Şipal, “Bakanımız hala eğitim sistemini savunuyor hem bilgi alamıyoruz kalıcı olmuyor hem de sınavlarda bütün müfredattan sorumlu tutulacağımız söyleniyor. Ben onlarında o sınava girmesini istiyorum. En başta 15 günlük karantina uygulanmış olsaydı Covid-19’u yenme şansızımız bir nebze olsun vardı. Bölük pörçük, adı karantina olan kapanışlarla Covid-19’u bitiremediğimiz gibi öğrencilerde eğitiminden geri kaldı. Eğer ki 15 gün karantina uygulansaydı öğrenciler sadece 15 gün online eğitim alacaklardı. Ancak böyle sürekli uzaktan eğitim olunca hiçbir bilgi akılda kalmıyor, anlatılanlardan bir şey anlamıyoruz. Öğrensek bile öğrendiklerimizin hepsi en fazla 3 gün sonra uçuyor” ifadelerini kullandı.

“DERS PROGRAMINA YENİ DÜZENLEME GELSİN”

Ders programında müzik, beden eğitimi gibi derslerden ziyade matematik, edebiyat gibi dersleri ön plana alarak yeniden düzenlenmesini istediğini söyleyen Yener Sarı, “Bence uzaktan eğitim yetersiz kalıyor. Hayatıma etki edecek olan üniversite sınavına gireceğim sene böyle bir uygulamayla karşı karşıya kalmış olmak çok şanssız. Dersler ne kadar anlatılsa da yüz yüze eğitim kadar etkili ve aktif olmuyor. Normalde etkili bir iletişim ile anlayabileceğimiz konuları, uzaktan eğitim ile anlayamıyoruz. Bazen internet bağlantımızda sorunlar oluyor ve bundan dolayı derslerde aksamalar yaşanıyor. Ders programımızda bulunan ve üniversite sınavında soru sorulacak olan derslere daha çok önem verilmesi gerektiğini düşünüyorum. Bu sayede daha etkili bir eğitim alabiliriz” dedi.

Serap Nur Binici ise yüz yüze eğitim ve pandemi süreci ile ilgili, “Tabi ki yüzyüze eğitim daha verimli fakat vakaların çok yükseldiği şu dönemde uzaktan eğitimin daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum. Bence okullar gibi alışveriş merkezleri, eğlence alanları ve mağazalara da sınırlandırılmalar getirilmeli. Sağlığımız ve korunmamız açısından bir süre de olsa tolerans gösterebilmeliyiz” dedi.

“UZAKTAN EĞİTİM İNTERNET ŞİRKETLERİNE PARA KAZANDIRIYOR”

“Eğitim dışında AVM, düğün salonları, ibadethaneler açılıyorsa ve eğitim kapatılıyorsa burada art niyetten başka bir düşünce yoktur” diyen Onur Bozgeyik ise, “Uzaktan olan eğitim sisteminin internet şirketlerinin yararına oluyor. Başka da kimseye yararı yok.Ne öğretmen duygularını yansıtabiliyor nede öğrenci hocasından gerekli bilgi alabiliyor. Dünyayı saran bir virüsten bahsediyoruz. Alınan kararlar dünya çapında ve insanlık adına yapılmış kararlar. Buna ters bir düşünce sergilemek elbette akılsızlıktır” şeklinde konuştu.

“BEN BİLMİYORUM DERS KAYITLARINI BAŞTAN İZLE”

Öğretmenlerin öğrencilere yönelik bıkkın tavırlarının biran evvel değişmesi gerektiğine dikkat çeken Kerem Demirel, “Aslında herşey güzel başlamıştı. İlk derste bütün öğretmenler bu sıkıntılı süreçte bize yardımcı olacaklarını söylemişlerdi. Bizimde içimize su serpilmişti. Fakat daha 2’inci derslerde sorunlar ortaya çıkınca öğretmenlerimizden “ben bilmiyorum ders kayıtlarını baştan izle” cümleleri çıkmaya başladı. Sırf bu söz yüzünden bazı derslerde uygulamayı kullanamadım ve sınava daha girmeden sıfır aldım” ifadelerini kullandı.

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.