Pandemiye değil “sorumsuzluğa” tepki

Pandemiye değil “sorumsuzluğa” tepki

Neval Çolak ArslanTürkiye genelinde giderek artan Coronavirüs kaynaklı vaka ve ölüm sayılarının artmasıyla 20 Kasım 2020 tarihinden itibaren kafe ve restoranlar kapatıldı. Paket servisiyle çalışmaya devam eden işletmeler satışlarının artmasını beklerken, yaşanan ekonomik sıkıntıda satışlarda düşüş yaşandı.Muğla’nın Menteşe ilçesinde de Paket servis dağıtıcılarına söz vererek, meslek hayatında yaşadıkları sıkıntıları ve pandemi...

A+A-

Neval Çolak Arslan

Türkiye genelinde giderek artan Coronavirüs kaynaklı vaka ve ölüm sayılarının artmasıyla 20 Kasım 2020 tarihinden itibaren kafe ve restoranlar kapatıldı. Paket servisiyle çalışmaya devam eden işletmeler satışlarının artmasını beklerken, yaşanan ekonomik sıkıntıda satışlarda düşüş yaşandı.

Muğla’nın Menteşe ilçesinde de Paket servis dağıtıcılarına söz vererek, meslek hayatında yaşadıkları sıkıntıları ve pandemi süreci değerlendirmelerini kaleme aldık.

Servis dağıtıcıları vatandaşların kendilerini düşünmemesine tepki gösterirken, öte yandan da bazı servis dağıtıcılarının da müşterilere saygısızlık yaptığını kaydetti.

Müşteriler arasında olumlu yaklaşımda olanların yanı sıra, olumsuz davranış sergileyenler daha fazla olduğunu belirten paket servis dağıtıcısı Ömer Faruk Konyar, “Öncelikle paketçilerin normal bir araç kullanmadıklarını motosiklet kullandıklarını bilsinler. Motosiklet kullanırken, kendilerinin diğer araçlar tarafından canlarını tehlikeye attıklarını, kaza yapabileceklerini göz önünde bulundurmalarını ve bu noktada yaşanabilecek olumsuzluklar, aksaklıklar ya da gecikmeler konusunda paketçilere biraz daha hoş görülü davranmalarını rica ediyorum” diye konuştu.

“PAKETÇİ HEDEF ALINMASIN”

Bir paketçinin bir siparişi götürme hızı maksimum 5-10 dakika olduğunu ifade eden Konyar, “40-50 dakikada giden bir sipariş paketçinin suçu olmaz. Sipariş geç çıkmıştır. Bu noktada işletme değil, direk paketçi hedef alınmakta. Siparişi veren kişilerin bunu da göz önünde bulundurmalarını tavsiye ederim” dedi.

“MUĞLA’DA SATIŞLAR DÜŞTÜ”

Tüm Türkiye genelinde paket servisinin artmasına rağmen, Muğla genelinde satışların düştüğünü söyleyen, Konyar, “Pandemi döneminde, yapmış olduğumuz broşür, reklam gibi ürünlere hijyen açısından insanların şüpheli davranmalarından dolayı hepsi boşa gitti. Bundan dolayı da hedeflediğimiz kitleye ulaşamadık. Bu noktada yemek sepetiyle çalışıyoruz ve ekstra bir katkısı olduğunu söyleyemem. Mekânlarda oturma yasağı gelmesinden sonra restoranlar batmamak için yemek sepetine girdi. Buda yemek sepeti ortamında restoranlar arasında rekabeti arttırdı. Satış yapabilmek için kampanyalar, indirimler başladı. Hali hazırda bizim gibi yemek sepetinde bulunan restoranları olumsuz etkiledi. Pandemiden önce dönerci sayısı 10 iken pandemi döneminde yemek sepetiyle birlikte 20-25’e ulaştı. Bu süreçte de işlerimiz azaldı” diye konuştu.

“KIRMAMAK İÇİN İSTEKLERİNİ KARŞILIYORUZ”

“Müşterilerin, ayakçılığını yapıyormuşuz gibi hissediyoruz” diyen Konyar, “Bizim kendi menümüzde bulunan içecekler mevcut. Bu içeceklerde tabi market fiyatlarından 1-2 lira fazla. Tüm işletmeler bunu yapıyor. Müşterilerimizde 1-2 lirayı vermemek için arayarak, marketten almamı istiyorlar. Parası neyse vereyim diyorlar. Özellikle akşam kısıtlama saatinden sonra, müşteri sigara siparişi verdirebilmek için döner siparişi veriyor. 12 liraya döner satıyoruz, müşteri 20 liralık sigara istiyor. Benim götürdüğüm ürün müşterinin sigarasından daha ucuz. Müşteriyi kırmamak için isteklerini karşılıyoruz” ifadelerini kullandı.

“MEMLEKETİNE DÖNENLER OLDU”

Yaşanan ekonomik sıkıntıdan dolayı vatandaşların artık sipariş vermediğini söyleyen paket servis dağıtıcısı YusufKüçük, “Pandemi döneminde paket servisi iş yerlerine olmasa bile evlere çok gider diye düşünüyorduk. Ekonomik sıkıntılardan dolayı vatandaşlar evde de siparişleri kesti. Bekâr müşterim çok fazlaydı. İş çıkışı gelirdi yemeğini yer eve giderdi. Pandemi döneminde iş yerleri kapanınca memleketlerine dönenler oldu. Muğla dışından gelen 5-6 yıllık bekâr müşterilerim memleketlerine döndü. Bir müşterim vardı, geçen merak ederek ben aradım, görünmüyorsun diye. Çalıştığı yer kapanınca, evi de kiraydı eşini ve çocuklarını alarak Muğla’dan taşınmış. Kayınvalidesinin evinde, kayınvalidesinin emekli maaşıyla geçiniyorlarmış. 6 kişi geçinmeye çalışıyorlar. Siz düşünün vatandaş bu haldeyken, siparişlerde düşüş yaşamamız çok normal” diye konuştu.

“SOĞUK VE YAĞMURLU HAVA MÜŞTERİNİN UMRUNDA OLMUYOR”

Soğuk ve yağmurlu havada bazı müşterilerin anlayışsız olduğunu belirten Küçük, “Paketçiliğin zorluğu olmaz mı? Müşteri sipariş veriyor, 50 lira para üstü götürüyorsun, sana 200 lira uzatıyor. Hava yağmurlu ve soğuk. Sen para bozdurmaya çalışıyorsun. Dükkanda paket oluyor, seni bekliyor. Ne oluyor, zincirleme kitleme yaşanıyor. Bir siparişte oyalanmayla diğer siparişler aksıyor” dedi.

En çok yaşadığımız sıkıntılara değinen Küçük, “Müşteri sipariş veriyor ve kapıyı açmıyor. Dükkana geri döndüğünde müşteri arıyor ve sipariş verdiğimi unuttum diyerek duşa girdiğini söylüyor.  Bazı müşterilerde sipariş veriyor, hazırlarken bir daha arıyor, ‘Nerede kaldı benim siparişim, iptal ediyorum’ diyor. Sipariş saatine bakıyoum, daha 3 dakika olmuş. Yapılmış siparişi kime satabilirsin ki? Müşteri, o paketçi, ben para veriyorum, her şey benim hakkım olarak görüyor. Paketçiler de insan” ifadelerine yer verdi.

“SORUN; YAĞMUR, SOĞUK VE MÜŞTERİ”

En büyük sorununun yağmur, soğuk ve müşteri olduğunu söyleyen paket servis dağıtıcısıSinan Akkuş, Niye geç geldin, niye geç götürdün. Vallahi dünyanın en rahat paketçi elemanıyım. Çünkü işimi iyi yapıyorum. Paketçileri anlamıyorlar. Patron müşteriyle ne yaşıyorsun bilmez, müşteri neden geç çıktığınızı anlamaz. Sen müşteriye gittiğinde para mı bozdurdun, motorumu kaydırdın anlamaz. Müşterilerimizde bizim insan olduğumuzu unutuyorlar. Geçen gün bir siparişe gittim, kapıyı açmadı. Parayı koymuş, içeriden beni aradı para ayakkabılığın üzerinde siparişi koy, para üstünü koy ve git dedi. Çok şaşırdım. Geçen gün kaza yaptım, yüzüm kan içinde, müşteri aramış siparişim nerde kaldı diyor. Kaza yaptım dedim, ne zaman getirirsin diyor. O halde kalktım götürdüm siparişi. Zor bir işte çalışıyoruz. Anlayışlı müşterilerimiz gibi her müşterimizin anlayışlı olmasını bekliyoruz. Yazın sıcaktan burnumuz kanıyor, kışın da yağmurdan motorumuz kayıyor” diye konuştu.

Yanı sıra müşterilerin kendilerinden verdiği siparişler dışında alkol ve sigara siparişi de verdiklerini dile getiren Akkuş, “Alamam desen başka bir sebep bularak patrona şikâyet ediyorlar. Müşteri memnuniyeti ne yaparsın. Bir de araçların paketçi servislerine acısınlar. 19 yaşındayım 7 senedir bu işin içindeyim sıkıntılar hep aynı, hiçbir zamanda değişmez” dedi.

“MÜŞTERİ DE PAKETÇİDEN ŞİKÂYETÇİ OLABİLİYOR”

Paket servis dağıtıcısı Osman Güven paketçilerin birçok sorununun olduğunu gibi birçok müşterinin de paketçilerden sıkıntı yaşadığını belirtti.

Paket servis dağıtıcısı Osman Güven ise şu ifadelere yer verdi:

“Pandemi sürecinde siparişler artmadı aksine siparişler düştü. Bu süreçte ekonomik sıkıntı çok fazla insanlar ya yemiyor ya da evde kendileri yapıyor. Bazı müşterilerimiz fazla anlayışlı, bazı müşterilerimiz çok anlayışsız. Yağmur oluyor ya da hava -3 derece oluyor bunu müşteriye izah etmemize rağmen, ‘olabilir yağmur yağabilir’ diyor ya da ‘para veriyorum ben’ diyerek tersliyor. Kimi müşteride ‘öncelik senin sağlığın, dikkatli gel yeter, benim paket soğuk gelebilir, geç de gelebilir’ diyerek bizleri mutlu ediyor. Motorum bozulduğu zaman beni dükkânıma geri getiren müşterilerim de var. Bizim kazalarımız çoğunlukla ölümle sonuçlanıyor. Basit kazalar atlatmıyoruz. Bunun yanı sıra paketçiden şikâyetçi olan müşterilerde var. İnsan düşünüyor 30 saniye de bir insanı kendine nasıl uyuz edebilirsin ama oluyor işte. Sadece şunu belirtmek istiyorum, insanlar şunu bilmeli sadece sipariş veren kendisi değil. Sadece onun siparişi hazırlanmıyor ve bir sipariş verildiğinde sürekli arandığım takdirde kafadan 2 dakika daha geç kalıyor sipariş. Bizler müşteri memnuniyeti için elimizden geleni yapıyoruz. Müşterilerimizden de biraz anlayış bekliyoruz.”

Paket servis dağıtıcılığında kendisini sadece soğuk havanın etkilediğini dile getiren Günay Yılmaz, “Pandemi sürecinde, paket servisi artmadı. Mekân müşterilerimiz daha fazlaydı. Soğuk hava sadece etkiliyor. Müşterilerimde gayet anlayışlı. Bu zamana kadar hiçbir sıkıntı yaşamadım. Elbette hava şartları işimizi zorlaştırıyor ama bizim için önemli olan müşteri memnuniyeti. İşini severek yaparsan gözüne bir şey gözükmez” diye konuştu.

Bu haber toplam 189 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.