Bodrum her yaz sezonunda lahmacun fiyatı, kimi mekanlarda gelen bol rakamlı hesaplar ve otel doluluk oranları gibi haberlerle gündeme gelirken bu kez Dünyaca ünlü yayın organı CNN'in seyahat bölümü olan CNN Travel yaptığı olumlu bir haberle gündeme geldi. Haberde Bodrum’un 3 bin yıldan eskiye uzanan zengin tarihi ve doğal güzellikleri sayesinde yerli yabancı birçok turistin ilgisini çektiği vurgulandı. Bodrum’da ile ilgili yapılan bu haber, ilçedeki turizmciler tarafından memnuniyetle karşılandı. Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği Bodrum Temsilcisi Yiğit Girgin, haberle ilgili düşüncelerini şu şekilde ifade etti:

“Haberi biz de gördüğümüzde çok mutlu olduk. Çünkü uzun bir süreden sonra Bodrum’la alakalı uluslararası düzeyde pozitif ve olumlu bir haberin çıkması, CNN Travel gibi rüştünü ispat etmiş bir noktada Bodrum’la alakalı detaylı bir haberin çıkıyor olması, geçmişinden günümüze ve yapmak istediğimiz 12 aylık hedefler doğrultusunda bir haber çıkması son derece sevindirici. Gerçekten Bodrum’un hakkını veren, Bodrum’un tarihiyle, güzellikleriyle, özellikleriyle detaylı bir haber olmuş. Biz de Bodrum olarak bu tarz haberlerle anılmak istiyoruz. Bodrumlu tüm turizmci paydaşlarımızı olarak da bu haberlerin daha ön plana çıkması için elimizden gelen tüm çabayı sarf ediyoruz. Şu da bir gerçek ki Bodrum artık Dünya’da Antalya’dan İstanbul’dan sonra kendini ayrıştırmış, özelinde lüks bir destinasyon, kaliteli hizmet anlayışıyla hareket eden bir noktaya da gidiyor. Dünya’nın ünlü milyarderlerinden tutun da en ünlü sanatçılarına, topçularına kadar, futbolcularına kadar, yani popüler kültüre haiz olan ve Bodrum’u daha canlı tutacak haber mekanizmasını yapacak kişiler Bodrum’da. Çünkü buranın gerçekten farklı bir doğası, farklı bir kimliği var. Bodrum’un turizm liginde daha güzel yapacak çok işi var. Buradaki işletmecisi, buradaki halkı, buradaki çeşitli işletmeleriyle Türkiye ve Dünya’da adından çok söz ettirecektir. Bunu pozitif manada söylüyorum çünkü önemli bir nokta. Güzel bir bağlantı noktası. Ege’deki bütün bölgelere rahatlıkla ulaşabileceğiniz bir yer. Biz bunun daha da gelişmesini istiyoruz. Uluslararası çapta bilinen, ünlü insanların da artık burayı kendi bireysel tatil destinasyonları olarak, basına yansımayan kişilerin dahi burada olduğunu biliyoruz, görüyoruz. Sezonun geç başlaması, erken bitmesi gibi tartışmalardan ziyade ya da içerideki dolulukları konuşuyor olmaktan ziyade turizmi Bodrum’da da daha ön plana taşımalıyız. Doluluklar önemli ama nitelikli dolulukların da ön plana çıkması gerekiyor. Bu tarz haberler ön plana çıkan unsurları buraya tatile gelen herkese yaymaya çalıştığımız bir turizm ekosistemi kurgulamamız gerekli. Burada sadece belli bir kesime hitap eden, belli bir zümrenin bulunduğuna dair haberlerden ziyade buradaki yaşanan gerçek kültürü, gerçek gastronominin, gerçek Bodrum deneyiminin tüm noktada hissediliyor olması lazım. O yüzden Bodrum doluluklarından ziyade misafirlere ne sunduğuyla ön plana çıkıyor olmalı. Türkiye’de sadece dolulukla alakalı turizm evresini artık geçmiş bulunuyoruz. Bakanlığın Dünya bazında yaptığı reklam çalışmalarıyla Bodrum’daki lüks potansiyelini daha doğru şekilde ön plana çıkartan haberler artık tüm noktalarda hissediliyor ve uygulanıyor olmalı.”

Yunan Tenor Mario Frangoulis, tatil için Bodrum'a geldi
Yunan Tenor Mario Frangoulis, tatil için Bodrum'a geldi
İçeriği Görüntüle

Muhabir: Kent Tv