“Şoför esnafına yıpranma payı verilmeli”

“Şoför esnafına yıpranma payı verilmeli”

Neval ArslanKamyoncu Otomobilci ve Şoförler Esnaf Odası Başkan Yardımcısı Arif Özer, Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu Genel Başkanlığı’na ilettiği istek ve talepler hakkında değerlendirmede bulundu.TEFE-TÜFE ORANI ARTTIRILMALI65 yaş ve 21 kalem bedava seyahat eden vatandaşların taşımacı esnafına getirdiği yük ve binişlerin çokluğu yeni bir yasal düzenlenmenin yapılması ve esnaflara ödenen 800 TL. , Bin, Bin 500 TL ödenen paraların...

A+A-

Neval Arslan

Kamyoncu Otomobilci ve Şoförler Esnaf Odası Başkan Yardımcısı Arif Özer, Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu Genel Başkanlığı’na ilettiği istek ve talepler hakkında değerlendirmede bulundu.

TEFE-TÜFE ORANI ARTTIRILMALI

65 yaş ve 21 kalem bedava seyahat eden vatandaşların taşımacı esnafına getirdiği yük ve binişlerin çokluğu yeni bir yasal düzenlenmenin yapılması ve esnaflara ödenen 800 TL. , Bin, Bin 500 TL ödenen paraların 2018’den buyana TEFE-TÜFE oranında arttırılması gerektiğini dile getiren Özer, şoför esnafının çalışma saatlerinden dolayı yıpranma payının hakları olduğunu savundu.

HOSTES YAŞ ŞARTI VE SGK PRİM ŞARTLARI

Emeklilere verilen iki bayram maaş ikramiyesi gibi esnaflarında da 2 BAĞ-KUR Pirimi alınmamasını değinen Özer; SGK, Sigorta, emekli sandığı, BAĞ-KUR hepsi birleştiğinden girişleri ve emeklilikleri aynı şartlarda yapılmasını talep etti.

18 yaşındaki bir kişiye seçme ve seçilme hakkı verildiğini dile getiren Özer,  Hostes yaş şartı ve SGK Prim şartlarının tekrar değerlendirilmesini belirtti.

K belgesi, yetki belgesi alma şartlarının tekrar değerlendirilmesi ve fiyatlarının düşürülmesine değinen Özer, BAĞ-KUR primlerinin yüksekliğinin düşürülmesi gerektiğini ifade etti.

ESNAFA UCUZ MAZOT

Gemicilere verildiği gibi esnafa da ucuz mazot verilmesini talep eden Özer, “Taksici esnaflarımıza uygulanan ÖTV indiriminin minibüs, otobüs, kamyonet ve kamyonlarda da aynı şekil ve şartlarda uygulanması ve değerlendirilmesini talep ediyoruz.” şeklinde konuştu.

Kamyoncu Otomobilci ve Şoförler Esnaf Odası Başkan Yardımcısı Arif Özer öte yandan Muğla Büyükşehir Belediyesi’nden oda olarak beklentilerine değindi.

BÜYÜKŞEHİRDEN TALEPLER

30 Eylül 2021 tarihinde S plakalı araçlarından Büyükşehir UKOME Kurulu’ndan 180 gün çekme yazısı alanlar için bu sürenin 6 ay daha uzatılmasını talep Eden Özer, “Muğla sınırları içerisinde kırsal bölgelerde arabacılık yapanlar için bir çözüm bulunması büyükşehirden önce kurulan kooperatif ve üyelerine çalışmaları için yeniden düzenleme yapılmasını umutla bekliyoruz” şeklinde konuştu.

FİYAT DÜZENLEMESİ ÖNCELİĞİ

S plakalı esnafların fiyat düzenlemelerinin her yıl okulların açılmasından önce yapılması gerektiğine dikkat çeken Özer, “Ülkemizde ve dünyada yaşanan Covid-19 salgını ve bölgemizde yaşanan orman yangınlarından turizmin olumsuz etkilenmesinden dolayı toplu taşıma araçları fiyatlarında iyileştirme yapılabilir” dedi.

SERVİSÇİ ESNAFININ YÜZÜ GÜLDÜ

Kamyoncu Otomobilci ve Şoförler Esnaf Odası Başkan Yardımcısı Arif Özer, Okul Servis Araçları Yönetmeliğinde yapılan değişikliklere ilişkin değerlendirmede bulundu.

Yayınlanan yönetmelikte taşımacılar için eklenen maddeleri tekrar hatırlatan Başkan Yardımcısı Özer, servis aracında okul öncesi eğitim, ilköğretim ile kreş, gündüz bakımevleri ve çocuk kulüplerine devam eden çocuk/öğrenci bulunması durumunda rehber personel bulundurmakla, özel izin belgesinin iptal edilmesi nedeniyle taşınamaması, özel izin belgesine bağlı olarak, her eğitim-öğretim yılında çalıştıracakları rehber personel, şoför isimleri ile araçların plakalarını ve her türlü değişiklikleri aynı gün içinde okul yönetimine bildirmekle ve okul yönetimince belirlenen azami seyahat süresine uymalarına dikkat etmeleri için uyardı.

Öte yandan yönetmelikte maddelere yer veren Özer, şöyle devam etti:

“Okul servis araçlarında iç mekânı gösteren Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından yayımlanan tip onay mevzuatına uygun şeffaf cam dışında cam kullanılamayacak. Taşınacak çocuğun/öğrencinin servis aracındaki azami seyahat süresini belirlemek okul yönetiminin öğrenci ve çocuk taşıma faaliyetine ilişkin yükümlülükleri arasında sayılacak. Taşıma işlerinde çalışanların şartları, görev ve sorumluluklarına "22 yaşını doldurmuş ve 61 yaşından gün almamış olması kaydıyla; en az lise mezunu olmak veya Millî Eğitim Bakanlığı onaylı kursu başarıyla tamamlamak şartıyla en az ilkokul mezunu olmak" eklendi. Covid-19 salgını nedeniyle okul servis aracı olarak kullanılacak taşıtların, imal edildiği tarihten sonra gelen ilk takvim yılı esas alınmak şartıyla oniki yaşından küçük olması zorunluluğu, muayeneden geçmiş olması kaydıyla 1/7/2023 tarihine kadar onbeş yaşından küçük olması şeklinde uygulanacak.”

Başkan Yardımcısı Özer, Federasyon Başkanlığı’na ayrıca Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı, İç İşleri Bakanlığı ve Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’na bu yönetmelik ile dilekçe yazdık. Başvurularımızda bu işin uzaması gerektiğini, hatta yaş model şartının getirilmediği noktada ise bu esnafın bu işi sürdürebilecek pozisyona gittiğini anlattık. En sonunda bu işin bu şekilde olmasında emeği geçen öncelikle Cumhurbaşkanımıza, bakanlık yetkililerimize, federasyon yetkililerimize tüm şoförler odaları başkanlarında uğraşan tüm arkadaşlara çok teşekkür ederim. Şahsım ile bağlı bulunduğum esnafım adına da çok teşekkür ederim. Bu saatten sonra biz devletten kredi istemiyoruz. Biz devletten sadece ödeme kolaylığı istiyoruz.” şeklinde konuştu.

Bu haber toplam 360 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.