Buse Nil Tokur

Buse Nil Tokur

ARTIK KATLANABİLİR ARABA LAZIM

A+A-

Muğla Büyükşehir Belediyesi tarafından 2016 yılında başlatılan ancak daha sonrasında mahkeme kararı ile durdurulan yol üstü otopark uygulaması yeniden başladı. Kaldırımlara yerleştirilen, ücretlerin yer aldığı tabelalar sonrası tam anlamıyla Menteşe halkı şaşkınlık içinde kaldı.

Haksız da sayılmazlar. Özellikle Menteşe de bulunan araç yoğunluğunun yanı sıra otopark eksikliğini hesaba katarsak insanlar cebinden çıkacak paranın hesabını yapmaya başladı.

Özelikle insanların ekonomik olarak çöktüğü pandemi döneminde verilen bu karar ne kadar doğru sorgulamak gerekir.

Bu kadar çok nüfuslu bir şehirde ve neredeyse sadece bir hanede 2 ya da 3 araba varken, bu arabalar nereye park edilecek? Şimdi düşündüğümüzde yol üstünde ikamet eden bir vatandaş aracını evinin önüne park ettiği zaman para ödeyecek. Park ücreti ödeyecek bütçesi olmayan ya da park bütçesine para ayırana kadar eksiklerini tamamlama derdinde olanlar ne yapacak?

Araçlarını evlerine mi alacaklar?

Araba sahibi esnaflar dükkânlarında belki siftah yapamadan kapatıyorlar. Eksinin de eksisi.

Bu durum esnafından vatandaşına kadar herkesi çok zorlayacak. Bu duruma el atılmalı.

Halkın yanında olmak bu olmamalı.

Halkın yanında olmak demek zorluklara birlikte göğüs germek demektir. Halkla bir olmak demektir. Pandemi döneminde esnafın yanında bir kere görmediğimiz yöneticiler, kendilerini bu şekilde mi gösteriyorlar?

E o zaman diyoruz ki, ya ücretsiz otoparklar yapılmalı ya da katlanabilir araba.

**Menteşe Belediye Başkanı Bahattin Gümüş’ün 15 Aralık 2019’da gazetemize vermiş olduğu demeçte otopark sorunun çözüleceğini dile getirmişti. Bu demeç üzerinden yaklaşık 1 buçuk yıl geçti. Peki, neden çözüleceğini dile getirdikten sonra yol üstü parklar tekrar ücretliye döndü? Muğla Kent Meydanı Projesi ne âlemde bununla ilgili neden bir açıklama gelmiyor ve neden hiçbir vatandaş bunu sorgulamıyor. Kent Meydanı’nın inşaatı hala sürüyor ama ne zaman bitecek?

Tabii ki bu projenin Bahattin Gümüş yönetimi ile bir alakası olmadığını biliyoruz. Büyükşehir otopark konusunda çözüm odaklı projeler yapacağına, neden halkın üzerine bu şekilde geliyor? Ya da elinde kapasitesi 600 araçlık otopark bulunan Kent Meydanı projesini hala neden bitirmiyor?

Bu sorulan sorular hep havada kalıyor. Nasıl olsa yarın başka bir şey olur gündem değişir ve park ücretleri halkın sırtında bir kambur olarak kalır.

Çoğu şehirde bu yokken neden Özgürlükler Şehri Muğla’da var? Böyle içli dışlı olunan bir şehirde neden hala bu konularda gelişemedik?

Her konuda tamamız ama bu konuda asla gelişemiyoruz. “Muğla’yı hep birlikte yöneteceğiz”” diyen yöneticiler ya dediklerini tam anlamadılar, ya da onlarda söylenen sözlerin karşılığı bizimkilerden çok farklı.

Menteşe ilçesinde bilindiği üzere binalar eski tip binalar bundan dolayı otopark yetersiz kalıyor, insanlar evlerinin önünde ki yere araçlarını koyabilmek için aylık 2 bin 190 TL vermek zorunda. Yol üstü park ücretlerinde hesaplanan fiyat günlük 73 TL aylık 2 bin 190 TL yani bu demek oluyor ki sıfır bir araba alacak olursanız bir aylık taksitini park ücreti olarak vermiş oluyorsunuz. Asgari ücret dönem fiyatı 2.825.90 TL iken 2.190 TL aylık otopark ücreti, peki her şey tamam maaş nereye gidecek, alışverişe mi temel ihtiyacını mı karşılayacak?

***Muğla’da park ücreti vermemek için ya protokolden olmak lazım ya da milletvekili gibi büyük mevkilerden olmak gerekiyor..!

*Muğla Valiliği arkası otoparkta kimler park ediyor?

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.