Bu yıl 19’uncusu düzenlenen TTI İzmir Uluslararası Turizm Fuarı ve Kongresi, Fuar İzmir’de kapılarını açarak 54 ülkeden ve 30 şehirden turizm profesyonelini bir araya getirdi. Marmaris Belediyesi de Muğla Büyükşehir Belediyesi alanında yerini alarak ilçenin turizm değerlerini ziyaretçilere tanıttı. Marmaris Belediyesi’nin yanı sıra Marmaris Ticaret Odası, GETOB ve Marmarisli turizmcilerin katıldığı fuarda Marmaris’in doğası, kültürü ve tarihi dokusu ziyaretçilerle paylaşıldı.

BAŞKAN ÜNLÜ TURİZM PANELİNDE KONUŞTU

Marmaris Belediye Başkanı Acar Ünlü, fuar kapsamında düzenlenen “İlçelerin Kalkınmasında Turizmin Rolü” paneline de konuşmacı olarak katıldı. Kuşadası Belediye Başkanı Ömer Günel’in de konuşmacı olduğu panelde hem sektörün mevcut durumu hem de Marmaris’in geleceğine dair önemli değerlendirmelerde bulunan Ünlü, turizm kentlerinin büyük bir ekonomik baskı altında olduğunu belirtti. Başkan Ünlü, “Turizm belediyeleri gece–gündüz nüfusu, yaz–kış nüfusu farklı yaşayan yerler. Hizmet yükümüz artarken gelirimiz aynı oranda artmıyor. Eskiden Marmaris Belediyesi kendi imkânlarıyla baraj yapmış, çöp depolama alanları kurmuş, kanalizasyon ve yağmur suyu hatları inşa etmiş. Bugün ise birçok belediye maaş ödemekte bile zorlanıyor. 80 milyon turist hedefi koyan bir ülkede turizm kentlerinin ekonomik yapısının güçlendirilmesi artık zorunluluk.” ifadesini kullandı.

12 AY TURİZM HEDEFİYLE HAREKET EDİYORUZ

Her turizm kentinin ortak hayalinin yıl boyu turizm olduğunu belirten Başkan Ünlü, Marmaris’te bu hedef doğrultusunda sürdürülen çalışmaları şu sözlerle özetledi: “Yaz sezonunu festivallerle başlatıyoruz. Sonbaharda gastronomi turizmini öne çıkarıyoruz. Yeni yıl turizminden pay almak istiyoruz. Ayrıca 65 yaş üstü turistler için Marmaris’in büyük bir potansiyeli olduğunu düşünüyoruz. Mesafelerin kısa olduğu, ulaşımın rahat olduğu bir kentiz. Otellerimiz mart–kasım arası açık; kalan dönemi de alternatif etkinliklerle destekleyerek sezonu uzatmaya çalışıyoruz.”

AKTİF TANITIM GEREKLİ

Dijitalleşen dünyada turizm tanıtım stratejilerinin de değiştiğini vurgulayan Ünlü, sadece fuarlara dayanarak tanıtım yapmanın yeterli olmadığını ifade ettiği konuşmasını şu sözlerle tamamladı: “Eskiden fuarlar tanıtımın en önemli ayağıydı; bugün ise sadece bir bileşeni. Hedef ülkelerde bizim adımıza yıl boyunca aktif tanıtım yapacak PR firmalarıyla çalışma modeline geçiyoruz. Bir ülkenin insanını en iyi kendi profesyonelleri tanır. Marmaris’i 12 ay boyunca doğru stratejilerle görünür kılmayı amaçlıyoruz.”

Michel’in 2026’da 'En İyi Genç Şef' ödülü Datça’ya geldi
Michel’in 2026’da 'En İyi Genç Şef' ödülü Datça’ya geldi
İçeriği Görüntüle

Muhabir: Temel Irmak