SENTPARK’TAN yasal süreç açıklaması:“YASAL HAKLARIMIZI KULLANMAKTAN ÇEKİNMEYECEĞİZ”

SENTPARK’TAN yasal süreç açıklaması:“YASAL HAKLARIMIZI KULLANMAKTAN ÇEKİNMEYECEĞİZ”

Muğla Büyükşehir Belediyesi tarafından, Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) kararıyla 2021 yılı Mart ayında yeniden hayata geçirilen ve vatandaşların tepkisini toplayan yol üstü otopark uygulamasıyla ilgili SENTPARK Genel Koordinatörü Mahsun Özmen tarafından yazılı açıklama yapıldı.Yol üstü otoparklar ile istihdam sağladıklarını kaydeden Özmen, “Muğla Büyükşehir Belediyesine ait olan park alanları, Ulaşım Koordinasyon Merkezinin (UKOME)...

A+A-

Muğla Büyükşehir Belediyesi tarafından, Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) kararıyla 2021 yılı Mart ayında yeniden hayata geçirilen ve vatandaşların tepkisini toplayan yol üstü otopark uygulamasıyla ilgili SENTPARK Genel Koordinatörü Mahsun Özmen tarafından yazılı açıklama yapıldı.

Yol üstü otoparklar ile istihdam sağladıklarını kaydeden Özmen, “Muğla Büyükşehir Belediyesine ait olan park alanları, Ulaşım Koordinasyon Merkezinin (UKOME) 24.06.2020 tarihli ve 2020/5-194 sayılı kararı hükmüne istinaden, Muğla Büyükşehir Belediyesi Meclisi kararı ile tüm yol üstü otoparkları Sentinus İlaç San. Ve Tic. A.Ş. (SENTPARK) şirketimiz ile 1 yıldır 170 kişilik ekibimizle yönetmekteyiz. Bu sayı ciddi bir istihdam sağladığımızı gösterir” dedi.

“ŞEHİR İÇİ TRAFİK AKIŞI RAHATLADI”

Muğla ve ilçelerinde şehir içi trafiğinde uygulanan yeni trafik akışı düzeniyle iş yerlerinin yoğunlukta olduğu caddelerde uzun süreli paklanmaların engellendiğini ve kısa süreli parklanmalara olanak sağlanarak vatandaşların park yeri aramaktan kurtulduğunu söyleyen Özmen, “Hastane çevrelerinde ise düzensiz ve uzun süreli parklanmalarla hastaneye tedavi amaçlı gelen insanların randevularına yetişemediği durumdan şu an vatandaşların park yeri aramadan direkt randevulara yetişebildiği bir uygulama söz konusu. Faaliyetlere devam ettiğimiz ana arterlerde bulunan yol üstü park alanları sayesinde; Turizmin lokomotifi olan, Türkiye’de en fazla kıyı şeridine sahip olan, Muğla’mızda uzun süreli parklanmanın önüne geçilmiş ve dışarıdan şehrimize turizm amaçlı gelen vatandaşların park yeri bulabilmesiyle esnaflarımız daha fazla müşteriye ulaşmıştır. Bu caddeler arasındaki bağlantı yollarında da tek yönlü akışın sağlanmasıyla Muğla ve ilçelerindeki şehir içi trafiğine girmek, sürücüler için işkence olmaktan çıkmıştır.

1 yıllık süreçte tüm bölgelerde park sürelerine ilişkin verileri paylaşmasan Özmen, “Farklı zamanlarda alanlarımıza yaklaşık 2 milyon 233 bin araç parklanma yapmıştır. Bu parklanmalarda 1 milyon 093 bin 935 parklanma 15 dakika’nın altında olduğu için ücretsiz gerçekleşmiştir. 310 bin 454 parklanma 15 dk–30 dk arasında gerçekleşmiştir. 367 bin 228 parklanma 30 dk–60 dk arasında gerçekleşmiştir. 293 bin 808 parklanma 1 saat–2 saat arasında gerçekleşmiştir. 2 saat üzeri parklanmaların sayısı ise 168 bin 295 olarak kayıt altına alınmıştır” diye konuştu.

“ŞEHİRLERDE OTOPARK KÜLTÜRÜ OLUŞMALI”

Büyükşehirlerde vatandaşlar arasında otopark kültürünün oluşmasının büyük önem taşıdığını kaydeden Özmen, “Gelişen Türkiye ve turizm cenneti Muğla’mızda artan araç sayısıyla birlikte otopark ihtiyacı da artıyor. Büyükşehirlerde bu sorun daha yoğun şekilde yaşanıyor. Muğla’da parkomatlı yol üzeri otoparklar, kapalı otoparklar, açık otoparklarla sürücülere alternatifli otopark uygulamaları ile hizmet veriliyor. Özellikle büyükşehirlerde vatandaşlar arasında da otopark kültürünün oluşması büyük önem taşıyor. Bu bağlamda sürücülerin kısa süreli park ihtiyaçları için yol üzeri, uzun süreli park ihtiyaçları için kapalı, açık veya ücretsiz park yerlerini tercih etmeleri bu kültürün oluşmasında önem arz etmektedir” ifadelerini kullandı.

“SENTPARK ÜCRET ÖDEMEYENLERİ TESPİT ETTİ”

Uzun süreli park yapmalarına rağmen ücret ödemeyen sürücüler ile ilgili Özmen, “Kamuoyunda oluşan yanlış algı nedeniyle SENTPARK’ın işlettiği parkomatlı otopark yerlerinde uzun süreli park yapmalarına rağmen ücret ödemeyen sürücüler, şirket tarafından tek tek tespit edilmiş durumda. Bu sürücülerin hangi gün, hangi sokakta, kaç saat parklanma yaptıkları ve ne kadar borçları bulunduğunu gösterir FOTOĞRAFLI ve LOKASYON ETİKETLİ belgeler, idari takip departmanımızda hazırlanan listelerde yer alıyor. Yaptığımız bilgilendirmelerle sürücüler parkomat ücretlerini düzenli olarak ödemeli, borcu olanlar ise tarafımıza başvurmalıdır. Önümüzdeki süreçte ödeme yapmayan  bu sürücüler hakkında 5237 Sayılı Türk Ceza Kanunu’nun 163. maddesi gereğince yasal yollara başvuracağız. Bu kişilerin parkomat ücretini ödemedikleri gibi araçlarını başka şahıslara satmış olmaları da bu borçtan kurtulmalarına yetmeyecek. Bu sebeple 2. El araç alırken mutlaka borç sorgulamasını www.sentpark.com adresinden yapmaları oldukça önemli” dedi.

“BORCUNU ÖDEMEMEKTE ISRAR EDEN KİŞİLER HAKKINDA YASAL SÜREÇ BAŞLATILDI”

Parkomatlı otopark borcunu ödememekte ısrar eden kişiler hakkında yasal sürecin 01 Kasım 2021 tarihinde kademeli olarak başlatıldığını söyleyen Özmen, “Bu noktada iyi niyetli yaklaşımımızı her zaman gösterdik, park borcu bulunan sürücülerin tarafımıza başvurmalarını bekliyoruz. Haklarında yasal takip başlatılmadan önce borcunu ödemek için başvuran sürücülerden faiz alınmayacağı gibi ödeme şartlarında da kolaylık sağlanacak. Buna rağmen parkomatlı otopark borcunu ödememekte ısrar eden kişiler hakkında yasal süreç zaten 01 Kasım 2021 tarihinde kademeli olarak başlatılmıştı. Bu süreçte maalesef icra yoluyla alacaklarımız yasal artışlarıyla beraber Hukuk Müşavirlerimiz tarafından tahsil edilmiştir. İcra dosyasına itirazlar da olmuştur, yasal haklarımızı kullanmaktan çekinmeyeceğimizi ve araç kilitleme ve çektirme haklarımızı da artık kullanacağımızı ilan ederiz. Henüz icra takibine girmemiş alacaklarımızla ilgili, borçlular tarafımıza başvuru yapabilirler aksi halde önceki alacaklarımızı tahsil yöntemimizle bu kişilerden borçlar, yasal artışlarıyla beraber tahsil edilecektir. Borçlar yine www.sentpark.com adresinden sorgulanabildiği gibi ödeme ekranından anında yapılabilir” diye konuştu.

Yeni trafik akışı düzenlemesinin uzun vadede sonuçlarının alınmasına devam edilebilmesi için yol üzeri geçici park yerlerinin büyük önem taşıdığını dile getiren Özmen, “Bu uygulama ile sürücüler ilk 15 dakika için ücret ödemiyor ve işlerini hızlıca halledebiliyor. Ancak parkomatlı otopark yerlerinde uzun süre park eden sürücüler ücret ödemedikleri gibi kısa süreli park edecek başka sürücülerin de hakkını elinden alıyor. Bu kişiler yüzünden kısa süreli park yapma ihtiyacı duyan sürücüler, park yeri bulmakta zorlanıyor. Kısa süreli park yapıp alışveriş yapmak isteyen müşterilerinin park yeri bulamaması sebebiyle esnaflarımız ticari kayıp yaşıyor. Bu durum gereksiz yakıt tüketimine ve hava kirliliğine de yol açıyor” dedi.

“ÜCRET ÖDEMEYİN DİYENLERE ALDIRIŞ ETMEYİN”

Şirketin yol üzeri geçici park yerlerinden ücret almasının yasal olmadığına dair yapılan açıklamaların da bazı sürücülerin parkomatlı otopark yerlerini gün boyu işgal etmesine neden olduğunu kaydeden Özmen, “Bu kişiler park yerinden ayrılırken ödemeleri gereken ücreti de bu gerekçelerle ödemiyor. Oysa Büyükşehir ile iş birliği içerisinde olan SENTPARK, 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu’nun 7/f maddesi ve 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nun 79. maddesinin kendisine verdiği yetkiye dayanarak parkomatlı otopark hizmetini veriyor. Ek olarak, Cumhurbaşkanlığı Mevzuat Bilgi Sistemi’nde yer alan 22.02.2018 tarihli 30340 sayılı Resmi Gazete’nin “4. Maddesinin Ö bendinde” yer alan “Yol üstü otoparkı yapılacak yerler ile yapımına ve işletilmesine ilişkin usul ve esaslar, büyükşehir belediyelerinde UKOME, diğer belediyelerde yerel trafik/ulaşım komisyonu kararı alınarak idarelerce belirlenir, buna göre yol üstü otopark düzenlemeleri, uygulaması ve işletmesi yapılır.” Açıklama ise işin yasallığını ortaya koymaktadır. Gelir İdaresi Başkanlığının şirketimize zimmetlediği yazar kasa pos cihazı ile hizmet veren çalışma arkadaşlarımızın tümünün parkomat görevlisi (SGK MESLEK KODU 9629.07) ünvanıyla sigortası yapılmıştır. Ayrıca bütün çalışma arkadaşlarımız, iş sağlığı ve güvenliği eğitim sertifikası ile yasal bir şekilde hizmet vermeye devam edecektir” dedi.

“DANIŞTAY’IN KESİN KARARI VAR”

Bazı yayın organlarında yer alan "belediyelerin yol üzeri park yerlerinden ücret alamayacağına dair mahkeme kararı olduğu" bilgisinin gerçeği yansıtmadığını söyleyen Özmen, “Bu ve benzeri kararlar; “Trafik akışının engellenmesinin söz konusu olabileceği caddeleri” kapsıyor. Bunun dışındaki caddelerden belediyelerin veya yetki verdikleri kurumların park ücreti alabileceğine dair Danıştay’ın kesin kararı bulunuyor. Danıştay 8. Dairesi Başkanlığı, 2015 yılında aldığı kararla (E:2015/3515, K:2015/9956 sayılı karar) yol üzeri geçici park yerlerinden ücret alma yetkisinin belediyelerde veya yetki verdikleri kurumlarda olduğunu ifade ediyor” diye konuştu.

“SAMSUN’DA MAHKEMEDEN ÖRNEK KARAR”

Genel Kordinatör Özmen açıklamasında son olarak şu ifadelere yer verdi:

“Bununla ilgili son olarak Mart/2017 ayında Samsun 4. Asliye Hukuk Mahkemesinin otopark ücretini geri almak isteyen bir kişiyle ilgili aldığı karar emsal teşkil edecek nitelikte. Samsun’da bir vatandaş "icra baskısı altında" ödediğini iddia ettiği birikmiş park borcu ücretinin kendisine geri ödenmesi için mahkemeye başvuruyor. Samsun 4. Asliye Mahkemesi ise alınan ücretin yasal olduğuna ve vatandaşa iadesinin gerekmediğine, üstelik de "itiraz yolu kapalı" olmak üzere karar veriyor. Böylece söz konusu vatandaş park borcu ücretinin yanı sıra açtığı mahkemeyi kaybettiği için yargılama ücretlerini de ödemek zorunda kalıyor.”

Bu haber toplam 559 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.